חיים מלאים ביצירה - למה זה חשוב?

היום כבר ברור כי חשיבה יצירתית חשובה בכל תחומי החיים (גם רופאים, עורכי דין ומדענים נדרשים להיות יצירתיים ומקוריים).

 

חוקרים ואנשי חינוך מכירים בחשיבות היצירתיות כאמצעי חיוני בסל הכלים של ילדינו לאור המציאות המשתנה.

התחזית מראה כי יותר ממחצית מילדנו יעסקו בעתיד במקצועות שטרם הומצאו. לכן הילדים של עתיד יידרשו להמציא את עצמם בתדירות גבוהה, לחשוב מחוץ לקופסא ולהיות מקוריים. דבר זה מסמן לנו ההורים, שטיפוח היצירתיות הינו ערך הכרחי שחשוב לשלב באורח חיינו.

האומנות הם הזדמנות מצוינת לתת לתכונות אלו לבוא לידי ביטוי במלוא העוצמה. למה?

  • שימוש בחושים, עשיית אמנות מרחיבה את השימוש בחושים, בזמן היצירה הילדים שלנו מחדדים את כל חמשת החושים שלהם. הפעילות נעשית דרך חוויה, הגוף כולו שוטף לכך. אם נתבונן בילדנו יוצרים, נוכל להבחין, לעיתים קרובות, שהפעילות היצירתית נעשית בעמידה, דבר זה מראה לנו שהם ערניים ומרוכזים, כל החושים שותפים

  • כישורים מוטורים, לא פעם מדברים איתנו ההורים על ילדינו בהקשרים של מוטוריקה גסה ועדינה כמפתח לתפקוד תקין. היום ידוע כי בניית כישורים תקינים מאפשרת בעתיד למידה תקינה בבית ספר, כתיבה, אחיזת עפרון ועוד. באמצעות האמנות ניתן להגיע לשם באמצעים פשוטים וחווייתיים. הדרך הופכת להיות כיפית, מלאת שמחה ותחושת סיפוק.

  • חשיבות השרבוט, ילד בן שנתיים לא מפסיק לקשקש? חשוב שתדעו כי שרבוט זה שלב חיוני בהתפתחות של ילדינו, הוא חיוני וקודם ללמידת הכתיבה. זכרו, כל קשקוש חשוב! קיימים שלבים בציור הילדי, כל שלב הכרחי ובעל ערך להתפתחות התקינה של ילדינו, ישנם ילדים שזקוקים לזמן רב יותר בשלב כזה או אחר, תישארו קשובים לצרכי כל ילד וילד

  • יצירתיות מפתחת יכולת פתרון בעיות, אנשים שיכולים לחשוב מחוץ לקופסא, ילדים עם דמיון מפותח, הם אלו שימצאו פתרונות טובים, כאלה שיצליחו לפצח סוגיות מורכבות בחייהם. זאת באמצעות האפשרות לראות יותר מדרך אחת לפתרון. לפעמיים הבלתי אפשרי הופך לאפשרי

  • אמנות כאמצעי לתקשורת מיטבית, יצא לך פעם לשאול את הילד/ה שלך מה מצויר בציור שהכינ/ה והדבר פתח צוהר לעולם שלם של מחשבות ורעיונות ,כל זה סביב כמה קווים על הדף?. כמה נפלא שילד יכול לספר כל כך הרבה דרך אמצעי כל כך פשוט, ואם נקשיב, נגלה צוהר לעולמו הפנימי של הילד ונוכל לפתח מזה שיחה ותקשורת פשוטה וכנה.

כאשר התינוק הזוחל שלנו חוקר חתיכה של נייר, מתקיימת שם למידה, אם נמנע ממנו זאת, נחסום את סקרנותו..

אז זה בגדול הפרנציפ.

בכל גיל הילדים שלנו מתנסים ובוחנים את גבולות הגוף והחושים - כך הם לומדים. ההתנסויות האלו מייצרות הזדמנות לשאלה פתוחה, שהם אינם יודעים את תשובתה, זו הזדמנות לגלות משהו לא צפוי. כאשר אנחנו מונעים זאת מהם, בטענה זה מלכלך, זה לא יעבוד, בשביל מה, זה רחוק וכו' אנחנו מבטלים את ההתנסות, מקטינים בהדרגה את הסקרנות ובסופו של דבר פוגעים בכח היצירה.

אז לסיכום: הילדים שלנו פועלים במרחב. כל שנותר לנו, זה לאפשר להם לחקור ולשחק באמצעות החושים במינימום התערבות, כשאנחנו דואגים לשלומם. משחק באוכל, קרבה לטבע, בילוי בארגז החול. מרקמים שונים יעזרו להם להכיר את העולם ואת גופם טוב יותר ולחוש בו בטחון - מכאן גם יטפחו את כוח היצירה הטמון בהם..

Follow Us
  • Instagram
  • Facebook Black Round